Поиск по этому блогу

Лабораторна робота №1

Контрольні запитання №1


 1.Віртуальна екскурсія в віртуальному музеї.
 Лондонська Національна галерея
Nationalgallery.jpg 
2. Використання інформаційно - комунікаційних технологій у викладанні музики в загальноосвітній школі під час проведення уроку.    
Картинки по запросу икт в школе


Використання інформаційно - комунікаційних технологій у викладанні музики в загальноосвітній школі.
       Так як урок музики - урок входження в світ мистецтва, що не мислимий без пізнавальної активності учня, то сьогодні в організації цього процесу не можна не враховувати творчий аспект комп'ютерних технологій. Комп'ютерні технології в широкому сенсі - це педагогічний інструмент, що впливає на структуру і динаміку пізнавальної активності учнів. [1]
       Проникнення сучасних технологій в освітню практику, в тому числі і на уроки музики, відкриває нові можливості. В цьому випадку, вчителеві необхідно зробити інформаційно-комунікаційні технології новим засобом естетичного розвитку учнів.
       ІКТ поєднують в собі багато компонентів, необхідних для успішного навчання школярів. Це і телевізійне зображення, і анімація, і графіка, і звук. Грамотне використання комп'ютера допомагає вирішити дефіцит наочних посібників, перетворити традиційні навчальні предмети, оптимізувавши процеси розуміння і запам'ятовування навчального матеріалу, а головне, піднявши на більш високий рівень інтерес до предмету Музика.
        Крім того, фрагменти уроків, на яких використовуються ІКТ, відображають один з головних принципів створення сучасного уроку - принцип привабливості. Завдяки використанню ІКТ, учні стали відрізнятися високою активністю на уроках (висловлювати свою думку, міркувати, міркувати). [2, 3]
       При проведенні уроків музики в комплексі використовую ряд цифрових засобів навчання:
       1. Відеоряд: фрагменти з опер, балетів, мюзиклів, музичних кінофільмів, концертів класичної та популярної музики; фрагменти художніх і документальних фільмів про життя і творчість композиторів;
       2. Синтезований зоровий ряд: портрети композиторів, виконавців і виконавських колективів, які виконують твори світової музичної класики, народної та духовної музики, сучасні твори; тематичні малюнки, фрагменти рукописів музичних творів; репродукції творів образотворчого мистецтва (живопис, декоративно-прикладне мистецтво, скульптура, архітектура, графіка, іконопис і ін.); матеріали з меморіальних музеїв композиторів і виконавців, документальні фотографії, видові художні фотографії;
       3. Звукові фонограми музичних творів, а також пісень ( «плюсовки» і «мінусовки»), які дають можливість школярам брати участь в їх виконанні в процесі роботи з цифровим освітнім ресурсом;
       4. Літературний ряд: доступні, ємні, виразні інформативні тексти, що розкривають зміст пропонованих для сприйняття фрагментів музичних і художніх образів (естетично-моральний фон); уривки віршів, співзвучні музиці; словник ключових термінів і понять, відповідних даній темі, емоційний словник (вербальна характеристика музичного твору); фрагменти листів, спогадів, цитати і вислови композиторів, виконавців, слухачів;
       5. Творчі (інтерактивні) завдання для учнів: питання, діагностичні тести, проблемні ситуації, спрямовані на осмислення навчального матеріалу і виконують функцію контролю за успішністю розвитку музичної культури школярів.
       Після того, як школи були укомплектовані комп'ютерами та електронними виданнями на CD-ROM, серед яких були диски і по мистецтву, почалося активне використання готових електронних освітніх ресурсів в процесі навчання.
       У своїй роботі також використовую колекцію дисків CD, що складається з творів різних стилів і жанрів: від класики до сучасної музики. Завдяки різним комп'ютерним програмам з'явилася можливість прослуховувати музичні твори в якісному звучанні. А звук це теж технологія. На відміну від грамзапису і аудіокасет, музичні цифрові програвачі зручні для користувача: є можливість швидкого пошуку окремих фрагментів музичного твору, кількаразове прослуховування для запам'ятовування лейтмотиву або аналізу інтонацій. Так само є можливість зміни зорових образів при прослуховуванні музики. Інформаційно-комунікаційні технології використовую на уроках музики, починаючи з 1 класу.
       Велику допомогу на уроках музики надають музичні енциклопедії. Наприклад, «Енциклопедія популярної музики Кирила і Мефодія» [4], де зібрані відомості практично про всі сучасні групах і виконавців, музичних альбомах. За допомогою даної енциклопедії можна дізнатися про історію розвитку будь-якої групи, про становлення року, джазу, поп-музики в різних країнах, прослухати запис або переглянути відеокліп. Для перевірки знань в енциклопедії є спеціальний розділ під назвою «Вікторина», що складається з різних питань і музичних фрагментів.
       Величезну роль в роботі на уроках музики надає електронний підручник «Музика» і «Культура Башкортостану» під редакцією Р.Х. Хусаинова, де зібрано багатий матеріал по башкирської музичної культури.
       При підготовці до уроків мною використовуються матеріали сайтів, з яких дізнаюся про новинки в світі музики. Багато сайтів містять «мінусовки», використання яких ефективно при проведенні уроків музики. Багато цікавої та корисної інформації можна знайти на загальноукраїнському освітньому порталі. Величезний інтерес для вчителя музики представляє Інтернет-фестиваль «Відкритий урок», де багато статей і розробок уроків, присвячених музичній педагогіці. [5, 6]
       В процесі викладання музичного мистецтва в школі тест є педагогічним інструментом в руках учителя, що дозволяє здійснювати педагогічні вимірювання в рамках навчального предмета і використовується як засіб перевірки, контролю і оцінки.
       Основні завдання використання тестів у викладанні музичного мистецтва в школі спрямовані на:
ü визначення обсягу та якості засвоєння змісту програмного матеріалу;
ü перевірку і контроль рівня засвоєння основних видів діяльності учнів;
ü перевірку і оцінку якості розвитку психофізіологічних властивостей       дитини, необхідних для заняття музичною діяльністю;
ü оцінку педагогічної діяльності вчителя музики.
        На уроках музики використовую різні форми тестового контролю:

       1. «Паперові» - педагогічні тести, запропоновані учням на паперовому носії у вигляді роздруківки. Ці тести найбільш часто використовуються і їх зберігання, редагування та варіативна роздруківка відбувається за допомогою спеціальних програмних засобів.
       2. «Звукові» - педагогічні тести характерні саме для музичної освіти, тому що музика - мистецтво, що існує в звукових формах. Створення і здійснення такого тесту здійснюється за допомогою спеціалізованих технічних засобів. При створенні тесту необхідно точно вивіряти часові межі звучать фрагментів. На уроці «звукові» тести найчастіше використовуються як колективні або фронтальні форми контролю. Індивідуальний контроль можливий лише при наявності відповідних технічних засобів (аудіоплеєр і навушники).
       Традиційною формою перевірки на уроках музики є вікторини, які містяться в багатьох готових програмних продуктах. Питання вікторини найчастіше об'єднані будь-якої спільною темою.
       Проводячи цілеспрямовану роботу по впровадженню інформаційно- комунікаційних технологій, домоглася стабільності результатів. Протягом ряду років спостерігається 100% успішність і високу якість знань.
       В результаті використання на уроках музики ІКТ підвищується навчальна мотивація, формується емоційно позитивне ставлення до предмета, увагу учнів залишається стійким протягом усього уроку.
       На відміну від звичайних технічних засобів навчання ІКТ дозволяють не тільки наситити навчається великою кількістю готових, суворо відібраних, відповідним чином організованих знань, а й розвивати інтелектуальні, творчі здібності учнів, їх вміння самостійно здобувати нові знання, працювати з різними джерелами інформації.
            Таким чином, застосування інформаційно-комунікативних технологій на уроках музики робить урок пізнавальним, різноманітним, а найголовніше - сучасним. Змінилася роль учня на уроці: з пасивного слухача він стає активним учасником процесу навчання; формується позитивне ставлення до предмету.
1)    Література:
2)    Бергер Н. Современная концепция и методика обучения музыке.   Серия  «Модернизация общего образования». - СПб., 2004.
3)    2.  Захарова И.Г. Информационные технологии в образовании. – М.:    Академия, 2003.
4)    Красильников И.М. Концепция музыкального обучения на основе цифрового инструментария // Искусство в школе. – 2005.
5)    Энциклопедия популярной музыки Кирилла и Мефодия. – М., 2007.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Творчі завдання

√   Ментальні карти     √   Інтерактивний плакат      √   Інтерактивні вправи     √  Тестування  √   Проект  √   В...